dimarts, 3 d’abril del 2012

CONEIXEM LES MUNTANYES DE ST. AGUSTÍ

Hola a tothom, el passat dimarts varem anar d'excursió pel camí de Can Frare Verd, que coneixem molt bé.
En aquesta ocasió varem anar a conèixer el nom de les muntanyes que envolten l'escola i també a veure la diferència entre un aljub i un pou.

Aquí estàvem a Can Lluc, ordenant un dibuix panoràmic del paisatge que ens envoltava. Mirant un mapa anàvem descobrint i apuntant el nom de les muntanyes i algunes coses més.
Aquí érem a l'era de Can Frare Verd, recordant els punts cardinals i situant la nostre orientació

Això que podeu veure a la foto és l'aljub d'En Lluc. Aquest curiós aljub recollia l'aigua d'una zona plana inclinada del terra i no del sostre d'una casa com quasi sempre estan fets.

Aquest és el Pou dels Rafals, un pou molt conegut i molt profund que com tots els pous recollia l'aigua d'una vena d'aigua subterrània.

Teniu aljub (cisterna) o pou a casa?

13 comentaris:

LINA ha dit...

Hola Joan nomes surten les fotos no surt el text pero va ser divertit e interesant ADEU!!!

iratxe ha dit...

Hola soc na Iratxe Joan ,va ser molt divertida la excursio,i aprendre el nom de les muntanyes va ser molt interessant.A la meva casa no podem tenir ningun pou ni aljup perque es un pis pero a casa de la meva avia hi ha un aljup.
ADEUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!

Rebeca ha dit...

Hola a tots!
Me va agradar molt s'excursió i ens ho passarem molt bé.
Jo també visc en un pis i no podem tenir ni aljub ni pou, però la meva güela té una casa a Sa Cala i tenim una cisterna que s'ompli en l'aigua de pluja i els altres güelos tenen una casa al camp a Sant Antoni que té un pou. En les dos cases l'aigua tant del pou com de la cisterna va per tota la casa i es la que es fa servir per tot.

vicent ha dit...

Hola a tots,a casa meva tenim un pou,a c'a es meus avis cisterna.
Adeuuu!!!!

Cristina ha dit...

Hola a tots,a ca meva tenim cisterna, a casa d'es meus güelus hi ha pou i cisterna.ADEU!!!

Joan Sans ha dit...

Hola a tots!!!
Que bé que entrau al bloc! Per l'ordinador no feis vacances, eh???
Jo a casa tinc una cisterna o aljub amb aigua de pluja de la teulada. No tenim pou.
Als pisos, els diposits que a vegades tenen al terrat, fan la funció de cisterna...però amb la mateixa aigua de l'aixeta.
Salut i fins dilluns!!!

Elena ha dit...

Bon dia a tots!
A ca meva tinc un pou i una cisterna,pero
l'aigua és de plutja.
ADEUUUU!!!

lina ha dit...

Jo a casa no tenc res pero la meva güela de sa Vorera te un pou i a Corona tenen un pou i un aljub, jo e fet servir nomes l'aljub pero tot té aigua.Adeu!!

JESSICA ha dit...

Hola jo tinc un pou pero enlloc de aigoa te jugines.

ashok i paula c ha dit...

Hola soc Ashok i paula la diferensia de
un pou es un citerna pero l'aigua es de
pluja.

Paula lopez ha dit...

Hola a tots!!!La excursio va ser molt divertida, i a més, varem aprendre la diferencia entre un pou i una cisterna, i el nom de moltes muntanyes que les veiem cada dia i no sabiem com s'anomenaben.Jo, a la meva casa tinc una cisterna, però a casa de els meus avis, hi ha un aljub i un pou, a més de tenir una cisterna a dins la seva casa.
ADEU A TOTS I A TOTES QUE ENTRAU AL BLOG!!!

Joan Costa ha dit...

Hola.
A jo la escursio em va agradar molt i coneixer les montanyes de els alrrededors tambe.
I a la meva casa tenim pou i cisterna

paula cordero. ha dit...

HOLA soc na paula que dibertida ba
se la escursio.